Görenler gözlerini ovuşturdu!

1980’den 2003’e Kadar Üretilen İlk Nesil Fiat Panda, Radikal Bir Dönüşüm Geçirdi

1980’den 2003’e kadar üretilen ilk nesil Fiat Panda, ferahlık ile pek de anılmayan bir araçtı. 3,41 metre uzunluğunda, 1,49 metre genişliğinde ve 1,43 metre yüksekliğindeki bu araç, sade bir tasarım ve işlevselliğiyle bilinen bir şehir arabasıydı. Ancak İtalyan meraklı ve tamirci Andrea Marazzi’nin yarattığı şey, sınırları zorluyor. Pandino adlı küçük kasabada Panda sahiplerinin bir toplantısında, Marazzi, kendi versiyonu olan sadece 50 santimetre genişliğinde bir modeli tanıttı.

Marazzi, gövdeden neredeyse tüm merkezi kısmı çıkararak ilginç bir tasarım yarattı. Araç hala hareket edebiliyor ancak kamu yollarında kullanılmak için uygun değil. Aracın homologe edilmemiş ve tescil edilmemiş olduğunun altını çizmek gerekir.

Aracın ön kısmı ciddi şekilde değişti. Genişlik sınırlı olduğundan, merkezi far aracın yüzünde hakimken yanlara sinyaller yerleştirildi. Ön tampon ölçülere göre yeniden ayarlandı ve minyatür kaput, yeni silüete zarif bir şekilde uyum sağlıyor. Ön cam, klasik bir otomobil camından ziyade denizaltı penceresini andırırken, tavan rafları ise hala mevcut ve ulaşılması kolay durumda.

Sürüş elektrikli çünkü benzinli motor bu kadar küçük bir alana sığmazdı. Aracın elektrikli motoru 24 voltluk bir scooter motorundan alındı ve araca 15 km/s hıza kadar izin veriyor. Kabinde minyatür bir direksiyon simidi, gaz pedalı ve orijinal gösterge panelinin bir parçası bulunuyor. İç mekan sadece 30 cm genişliğinde ve Andrea’ya özel olarak uyarlanmış durumda.

Bu radikal dönüşüm hem gülümsemelere hem de hayranlıkla karşılanıyor ancak günlük kullanım için uygun değil. Araç genellikle özel mülklerde kullanılıyor ve çapraz rüzgarlara karşı hassasiyeti nedeniyle bir refakatçi eşliğinde kullanılıyor.

İlk nesil Fiat Panda’nın dört milyondan fazla üretildiği biliniyor ve bugün klasik araç meraklıları arasında popülerliğini koruyor. İtalya ve Avrupa’nın çeşitli yerlerinde sahipleri araçlarını sergileme fırsatı buluyorlar ancak Marazzi’nin yarattığı bu özel versiyon, şimdiye kadar görülen en etkileyici modifiye araçlardan biri olarak dikkat çekiyor.

Related Posts

Emekli ve memur zamlı maaş ödeme takvimi

Haziran ayı enflasyon verilerinin açıklanmasıyla birlikte memur ve emeklilerin alacağı zam oranları netleşti. Peki, zamlı maaşlar ne zaman ödenecek? Kim, hangi tarihte maaşını alacak?

Yüzde 25 doğalgaz zammı çileden çıkardı: Yürek yakan sözler

Enerji Piyasası Düzenleme Kurumu (EPDK), doğal gaz toptan satış fiyatlarına zam yaptığını açıklarken yapılan düzenlemeyle birlikte sanayi tüketicileri için doğalgaz fiyatlarına ortalama yüzde 7,86; konut tüketicileri için ise ortalama yüzde 24,6 …

Bakan Bolat açıkladı: Dış ticaret açığı yüzde 38,8 artarak 8,2 milyar dolar oldu

Bakan Bolat açıkladı: Dış ticaret açığı yüzde 38,8 artarak 8,2 milyar dolar oldu

Yarın kritik gün: Memur ve emekliye zam netleşiyor, son rakamlar belli oldu

SSK, Bağ-Kur ve memur emeklilerinin zamlı maaşları, 3 Temmuz’da açıklanacak enflasyon verisiyle belli olacak. Tahmini yüzde 16.94’lük enflasyon artışıyla milyonlarca kişi temmuz ayında daha yüksek maaş alacak. En düşük emekli aylığı için yasal düzenleme TBMM gündeminde.

Trump’ın tarife resti piyasaları gerdi: Gözler ADP verilerinde!

ABD Başkanı Trump’ın gümrük tarifelerinde yeni bir erteleme düşünmediğini açıklaması, küresel piyasalarda risk iştahını düşürdü. Yatırımcılar Fed’in faiz kararlarına yön verecek ADP istihdam verisini bekliyor. Öte yandan tahvil faizleri gerilerken altın yeniden yükselişe geçti.

Türkiye’nin en büyük 500 sanayi kuruluşu listesindeydi: Demir çelik devi konkordato talep etti

Demir çelik sektörünün önde gelen firmalarından Sıddık Kardeşler Haddecilik içine girdiği darboğazı aşamadı. Şirket konkordato talep etti, mahkeme üç ay süre verdi.