Intel XeSS2: Yenilikler ve Özellikler
Intel, Battlemage Arc B580 ve B570 GPU duyurularının ardından XeSS özellik setini geliştiren yeni nesil XeSS2 teknolojisini tanıttı. XeSS2, kare oluşturma ve düşük gecikme modu gibi yepyeni özelliklerle kullanıcı deneyimini bir üst seviyeye taşımayı hedefliyor.
XeSS teknolojisinin en son sürümü olan 1.3.1 SDK ile Intel, büyük bir ilerleme kaydetti. Bu güncelleme, DirectX 11 ve Vulkan API’lerini destekleyerek XeSS’in oyunlar ve eski başlıklar üzerindeki etkisini genişletiyor. XeSS, DP4a ve Intel’in XMX donanımını kullanarak NVIDIA’nın DLSS’siyle benzer bir görsel kalite sağlıyor.
Battlemage GPU’larındaki güncellenmiş XMX motorları sayesinde XeSS Süper Çözünürlük desteği, daha hızlı performans ve geliştirilmiş görsel doğruluk sunacak.
XeSS2’de bulunan kare oluşturma özelliği, beklenen bir yenilik olarak dikkat çekiyor. Intel, standart “enterpolasyon” yöntemini tercih ederek yapay zeka odaklı çalışmaları destekliyor. XeSS2’nin kare üretim özelliği sayesinde Intel GPU’ları daha geniş oyun yelpazesinde yüksek FPS artışları sağlayabilecek.
XeLL adı verilen Xe Düşük Gecikme modu ise kare oluşturma sürecinde gecikmeyi minimize ederek oyun deneyimini iyileştiriyor. Bu özellik, NVIDIA Reflex ve AMD Anti-Lag 2 teknolojilerine benzer şekilde çalışıyor ve oyunlarda %45’e kadar daha iyi sistem ve tepki performansı vaat ediyor.
Intel ayrıca, XeSS2 ile destekleyeceği 10 oyunu duyurdu. Bunlar arasında Assassin’s Creed: Shadows, Harry Potter Quidditch: Champions, Robocop: Rogue City, ve Marvel Rivals gibi popüler başlıklar bulunuyor. XeSS2, NVIDIA DLSS3 ve AMD FSR3 ile rekabet ederek oyun deneyiminde benzersiz bir performans sunmayı hedefliyor.